.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انجام بازرسي‌هاي سرزده از اداره‌هاي گيلان

مديركل بازرسي و نظارت گيلان گفت: امسال براي نخستين بار بازرسي‌هاي سرزده و غيرمترقبه از تمام اداره‌هاي گيلان انجام مي‌شود و بازرسان هر چه را كه رصد كنند به اطلاع مردم مي‌رسانند.

سيدحميد حسيني پيش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبريك اعياد شعبانيه و ميلاد مسعود امام زمان (عج) بيان داشت: در احاديث و روايات آمده است كه اعمال ما در هفته به محضر ايشان ارائه مي‌شود و اميدواريم خداوند ما را مشمول ادعيه ذاكيه آن حضرت قرار دهد.
وي همچنين به حادثه تروريستي مسجد جامع زاهدان اشاره كرد و اظهار داشت: اين حادثه تمام مومنين را داغدار كرده و اميدواريم كه عاملان و مسببان اين حادثه هر چه سريع‌تر با دست‌هاي تواناي سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگير شوند و به سزاي اعمال خود برسند.
حسيني با اشاره به سخنان علي (ع) در عهدنامه مالك اشتر گفت: ايشان دو صفت صدق و وفا براي ناظران را الزامي و ضرورت دانستند و طبيعتا صدق ناظر بايد در نيت و اراده و عمل او متجلي شود و شخص ناظر بايد درست و جامع به مسائل نگاه كند و نكات مثبت و منفي را دركنار هم ببيند.
وي درباره فعاليت سازمان بازرسي كل كشور خاطرنشان كرد: اين سازمان يكي از بازوان نظارتي قوه قضائيه است كه از طرف آن به تمام دستگاه‌هاي اجرايي و تابعه قوه قضائيه، نيروهاي انتظامي و نظامي، موسسات و شركت‌هاي دولتي، شهرداري‌ها و موسسات وابسته به آنها و... اعمال نظارتي صورت مي‌گيرد.
مديركل بازرسي گيلان با بيان اينكه نظارت و بازرسي از سه طريق انجام مي‌شود، افزود: بازرسي مستمر و برنامه‌اي، بازرسي موردي و بازرسي فوق‌العاده، سه روش بازرسي است.
به گفته وي در بازرسي برنامه‌اي با توجه به ضرورت‌ها و پيشنهادهاي توجيهي و اولويت‌هاي موجود در سطح كشور و امكانات سازمان در كشور شناسايي شده و در تقويم سازمان تعيين و طبق برنامه انجام مي‌شود.
حسيني بازرسي موردي را طبق اطلاعيه‌ها و شكاياتي كه به بازرسي واصل مي‌شود عنوان كرد و اظهار داشت: بازرسي فوق‌العاده نيز حسب‌الامر مقام معظم رهبري، رئيس قوه قضائيه، رئيس جمهوري يا كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي و ديگر مقام‌هاي اجرايي و مواردي كه رئيس سازمان بازرسي ضروري تشخيص دهد، انجام مي‌شود.
وي اضافه كرد: طبق قانون، اعلام موارد تخلف و نارسايي و سوء‌ جريانات مالي درباره وزارتخانه‌ها، نهادهاي انقلاب اسلامي و بنيادها به رئيس جمهور، موسسات و شركت‌هاي دولتي وابسته به دولت به وزير ذي‌ربط، شهرداري‌ها و موسسات وابسته به وزير كشور و درباره سوء جريانات اداري و مالي به مراجع قضايي و واحدهاي تابعه دادگستري به رئيس قوه قضائيه و در موارد ارجاعي كميسيون اصل 90، نتيجه بازرسي آن به كميسيون اعلام مي‌شود.
حسيني درباره تخلفات اداري انضباطي و انتظامي بيان داشت: اين تخلفات به مراجع ذي‌ربط مانند هيئت‌هاي رسيدگي به تخلفات اداري كاركنان انتظامي ارسال و پيگيري انجام مي‌شود.
وي با اشاره به استفاده از وجود قضات و افراد صاحب‌ تخصص در انجام بازرسي و اظهار نظر كارشناسي تصريح كرد: بازرس قضايي كه داراي پايه قضايي و ابلاغ خاص از طرف رئيس قوه باشد اگر در بازرسي به موردي برخورد كند كه به بيم تباني يا فرار متهم و يا امحاي دلايل و مدارك جرم باشد، طبق مقررات قانون آيين دادرسي كيفري فرار تامين مناسب عليه متهم صادر مي‌شود.
حسيني ادامه داد: اگر بازداشت موقت تشخيص دهد اين كار با پيشنهاد مديركل بازرسي و موافقت رئيس كل دادگستري استان انجام مي‌شود و اين قرار تا ظرف 20 روز در دادگاه‌هاي تجديد نظر استان قابل اعتراض است.
وي با اشاره به برنامه‌هاي اداره كل بازرسي گيلان خاطرنشان كرد: انجام بازرسي‌هاي سرزده و غير مترقبه طبق دستور رئيس سازمان در دستور اين اداره كل قرار گرفته است.
مديركل بازرسي گيلان افزود: به تمام اداره‌هاي استان اطلاع مي‌دهيم كه آماده باشند كه گروه‌هاي بازرسي در معيت نماينده همان سازمان در ساعت‌هاي مختلف حضور پيدا مي‌كنند و هر چه را كه رصد كنند از طريق رسانه‌ها به اطلاع مردم مي‌رسانند.
وي بيان داشت: اين دستور صريح مقام معظم رهبري است كه به رئيس سازمان بازرسي دستور دادند به صورت سرزده اين كار انجام شود و اداره كل بازرسي گيلان نيز با تشكيل تيم‌هايي با حضور صدا و سيما و ارباب جرايد در فكر اجرايي شدن اين سيستم است.
حسيني با اشاره به اينكه از تمام ظرفيت‌ها افكار عمومي و رسانه‌ها استفاده مي‌كنيم، خاطرنشان كرد: با مانورهاي رسانه‌اي و سرزده و از هر روشي كه اثربخشي دارد و براي مردم مفيد است، از همان روش استفاده مي‌كنيم تا ظرفيت‌ و مزيت‌هاي استان به بلوغ برسد.
وي افزود: اقدام‌هاي اين اداره كل بايد خروجي خوبي داشته باشد و تنها حرف زدن كافي نيست بلكه بايد راهكارهاي جديد ارائه شود و محصول خوب دهد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.085 seconds.